Tuesday, May 12, 2009

De Palma Hotels

Sesuai ka tajuk ni? hahaha.. aku pon bingung nak bubuh apa untuk tajuk kali ni. Memandangkan aku duduk kat Hotel De Palma yang terletak di Selangor, so aku rasa ia amat bersesuaianlah dengan tajuk kali ini. Bagi kredit sket kat De Palma Hotels, Selangor yang aku rasa amat bersesuaian buat kontinjen Sabah menetap di sana sempena berlangsungnya pertandingan Bowling MAKSAK 2009, dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sebagai tuan rumah pada kali ini.

Walaupun acara Master pada tahun ini di pendekan dari 5 game kepada 3 game, tapi aku tetap beri pujian atas penganjuran serta persediaan dari awal hingga tamat pertandingan ini. Walaupun ringkas acara perasmian dan penutupan tetapi ia tetap dipenuhi dengan protokol yang patut ada. Kalau biasa kena tunggu hampir ½ jam ucapan² dan kata² alu-aluan dari menteri², YB² atau yang seangakat dengannya, tapi pada kali ini, ucapan yang cukup ringkas tapi penuh bermakna membuatkan aku suka pada majlis perasmian dan penutupan yang dibuat oleh ATM. Tak sampai 5 minit dah habis teks ucapan.... fuh tabik Spring kepada Kontinjen ATM.

Actually aku pon x tau nak story apa hahaha... sebab sebenarnya aku nak share saja gamba² yang aku ambek time aku kat Selangor hehehe.. aku kasik monochrome aka black n white pix aku kali ini... apa pon enjoy da pix...
Ini view dari KKIA di pagi hari. Aku rasa time ni menunjukkan jam 7½ pagi. Gunung Kinabalu pon baru bangun tu hahaha.
Ini pula tempat lepak untuk masa berangkat. Masih kat KKIA, time ni ada Marsha (AF), pergh lawo gak aku nengok dia ni. Tinggi jua dia ni macam tu lagu.. Menuju Puncak.... hua hua hua...Ni dalam kapal sudah, aku harap dapat duduk tepi tingkap so leh tengok² luar tingkap, tapi aku duduk kat tepi dekat koridor so aku shoot koridornya saja la hehehe.. time ni ramai org da lena baru aku ambek ni gamba. aku ingatkan aku laju tido, sekalik tengok diorang lagi laju tido. Penat agaknya nengok bola malam tu MU vs Arsenal. 3-1 tow.... hahaha....
Alhamdulillah, selamat mendarat jua aku kat KLIA ni.
Inilah Ampang Point yang macam kotak empat segi dalam gamba tu. Kat situlah berlangsungnya pertandangian Bowling MAKSAK 2009. (shoot tang malam ni dari bilik)Tu dia Twin Tower dan Suria KLCC, mendongak abes aku nengok tinggi betul bangunan ni, nak saja aku baring untuk shot bangunan ni, tapi x jadik sebab time ni aku guna baju putih, sure kotor baju aku kalau baring kat lantai hehehe.. proud to be malaysian...The Great Wall? hahaha aku pon x tau apasal la tembok ni kena bina.Terowong bawah tanah untuk masuk ke D` Mines Shoping Complex. Aku rasa kalau jalan sini satu org time malam mau jadi arwah jua ni. Bahaya wo jalan satu-satu org.Again.. view dari tingkap hotel aku menginap. pergh aku suka bangat view dari bilik hotel tu. So next time sepa nak tinggal hotel ni, cuba² minta bilik 1107 hehehehe itulah no. bilik time aku berada di sana selama 6 hari.

So aku rasa setakat ini saja gamba yang boleh aku upload buat masa ni, nak upload lelebih kang bosan pulakkan. Apa pon tahniah buat kontinjen sabah kerana berjaya menjadi johan keseluruhan bagi katergori lelaki. Kita akan berjumpa tahun hadapan di Terengganu sebagai tuan rumah 2010.

Saturday, May 2, 2009

Mad by Ne-Yo


Oooo oooo oooo
Oooo oooo ummm

She's staring at me, I'm sitting wondering what she's thinking
Ummm Nobody's talking, cause' talking just turns into screaming (Oooo)
And now yes I'm yelling over her, she yelling over me,
all that that means is neither of us are listening,
and what's even worse, that we don't even remember why we're fighting

So both of us are mad for nothing, (fighting for)
nothing, (crying for)
nothing, (oohh)

When we won't let it go for nothing, (come back for)
nothing,
it should be nothing
to a love like what we got oh baby

I know some times it's gonna rain,
But baby can we make up now
cause' I can't sleep through the pain (can't sleep through the pain)
girl I don't want to go to bed, mad at you
and I don't want you to go to bed, mad at me
no I don't want to go to bed mad at you
and I don't want you to go to bed, mad at me (oh noo)

Umm
and it gets me upset girl when you're constantly accusing
(asking questions like you already know)
hey we're fighting this war when both of us are losing
(this ain't the way that love is supposed to go, whatever
happened to working it out?)
We fall into this place where you ain't backing down, and I ain't backing down,
so what the hell do we do now?

So both of us are mad for nothing, (fighting for)
nothing, (crying for)
nothing... (oohh)

When we won't let it go for nothing,
nothing,
it should be nothing
to a love like what we got oh baby

I know some times it's gonna rain,
But baby can we make up now
cause' I can't sleep through the pain (can't sleep through the pain)
girl I don't want to go to bed mad at you
and I don't want you to go to bed, mad at me
no I don't want to go to bed mad at you
and I don't want you to go to bed, mad at me (oh noo)

Oh baby this love ain't gone be perfect, (perfect perfect oh no)
And just how good it's gonna be
We can fuss and we can fight long as everything is alright between
us before we go to sleep...

Baby we're gonna be...

Yah.... Baby....

ohhhh....ohhhh

I know some times it's gonna rain,
But baby can we make up now
cause' I can't sleep through the pain (can't sleep through the pain)
girl I don't want to go to bed mad at you
and I don't want you to go to bed, mad at me
no I don't want to go to bed mad at you
and I don't want you to go to bed, mad at me (oh noo, nooo, noo)

Dairy farm fresh

Berkeinginan tinggi untuk ke New Zealand? Ingin melihat lembu-lembu bertompok hitam putih? Ingin merasa susu segar? Ingin merasa kedinginan dan kesegaran udara?.. tapi.... kita tidak mampu? begitu jua aku x mampu untuk pergi ke tempat yang jauh tersebut. Aku bersyukur kerna aku berpeluang merasai suasana tersebut ditempat negeri aku sendiri walaupun bagi aku ada perbezaan dari di New Zealand yang aku hanya mampu lihat dari kaca TV, tapi dengan adanya Dairy Farm Fresh yang terletak di Kundasang, Kota Kinabalu, Sabah, cukup bagiku merasai suasana yang sama seperti New Zealand.

Credit tu bro MICO yang aku baru kenal dari tempat kursus aku yang memberitahu aku tempat tersebut.

Dis time aku just share gamba² yang aku shot dari Dairy farm fresh, Kundasang... nak buat story sampai esok aku rasa x habis aku menaip nanti hehehe... enjoy da pix...

Inilah puncak Gunung Kinabalu yang menjadi kebanggaan rakyat Sabah.

Apa tengok-tengok? hahaha.. tiap kali aku nak shoot lembu ni mesti dia nengok aku. Inilah yang aku sebut lembu hitam putih tu. Teruja aku melihat diorang time sampai tempat ni.

Kehijauan Dairy farm fresh. Memang hijau memang segar dan memang fresh (bau taik lembu pun fresh.. hahahaha)

Pemandangan dari jauh lembu-lembu hitam putih.

Ni la 'signboard' nak masuk ke Dairy farm fresh. Sorry logo tu terpotong sebelah, shoot ni time balik (dalam kereta) pasal tu x dapat shoot bebetul, WB pun salah setting hehehe... apa pon aku akan datang tempat ni lagi di masa akan datang.....