Saturday, May 2, 2009

Dairy farm fresh

Berkeinginan tinggi untuk ke New Zealand? Ingin melihat lembu-lembu bertompok hitam putih? Ingin merasa susu segar? Ingin merasa kedinginan dan kesegaran udara?.. tapi.... kita tidak mampu? begitu jua aku x mampu untuk pergi ke tempat yang jauh tersebut. Aku bersyukur kerna aku berpeluang merasai suasana tersebut ditempat negeri aku sendiri walaupun bagi aku ada perbezaan dari di New Zealand yang aku hanya mampu lihat dari kaca TV, tapi dengan adanya Dairy Farm Fresh yang terletak di Kundasang, Kota Kinabalu, Sabah, cukup bagiku merasai suasana yang sama seperti New Zealand.

Credit tu bro MICO yang aku baru kenal dari tempat kursus aku yang memberitahu aku tempat tersebut.

Dis time aku just share gamba² yang aku shot dari Dairy farm fresh, Kundasang... nak buat story sampai esok aku rasa x habis aku menaip nanti hehehe... enjoy da pix...

Inilah puncak Gunung Kinabalu yang menjadi kebanggaan rakyat Sabah.

Apa tengok-tengok? hahaha.. tiap kali aku nak shoot lembu ni mesti dia nengok aku. Inilah yang aku sebut lembu hitam putih tu. Teruja aku melihat diorang time sampai tempat ni.

Kehijauan Dairy farm fresh. Memang hijau memang segar dan memang fresh (bau taik lembu pun fresh.. hahahaha)

Pemandangan dari jauh lembu-lembu hitam putih.

Ni la 'signboard' nak masuk ke Dairy farm fresh. Sorry logo tu terpotong sebelah, shoot ni time balik (dalam kereta) pasal tu x dapat shoot bebetul, WB pun salah setting hehehe... apa pon aku akan datang tempat ni lagi di masa akan datang.....

3 comments:

  1. geng!
    apakah yg telah kau lakukan sehingga gambar tu smua kelihatan seperti LOMO! wah!

    ReplyDelete
  2. LOMO tu apa benda tu bro? buruk bangat ka? T.T nanti aku cuba mantapkan lagik skill aku. thanks for komen. Gamba tu x da ubah cuma tepi² dia aku burnkan saja kasik gelap sket itu saja. but if da things kasik 'rosak' tu gambar i will take note dat. thx bro. :)

    ReplyDelete
  3. bro .. sampai juga ko p sana akhirnya. nice kan tempat dia. anyway very nice 'classic look' photos. keep it up bro

    ReplyDelete