Tuesday, February 16, 2010

Mahua Waterfall - IR Version

Mahua Waterfall - Infrared

Pertama sekali aku ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Gong Xi Fa Cai kepada yang menyambutnya. By da way aku pon sambut jua maklum la 1 Malaysia hehehe...

Da lama x outting dengan kawan² so di kesempatan cuti panjang ni aku buat outting nature pada kawan² aku yang free dan nothing to do at home dengan kata lain diorang pon boring kat rumah.

Pada mulanya rancang nak outting di Simpang Mengayau maklumlah time dulu pergi sana cuaca x mengizinkan dengan keadaan hujan waktu tu so susah membuat acara tembak menembak, tapi di ubah x jadi pi sana sebab cuaca terlalu panas sekarang jadi kena pergi tempat sejuk² baru la ngam hehehe... so kami pun pergi la ke Mahua buat kali ke-2. Pada mulanya niat aku nak ambek macro saja sebab dulu x puas menembak sana but di time aku kuciwa jua la boleh aku lupa bawa 'diffuser' aku, jadi aku tembak macro tanpa menggunakan 'diffuser' but aku ada bawa transmitter so ok la jua sikit rasanya gamba aku walaupun flash tu aku main pegang guna tangan (manyak penat wo)... and dengan duka citanya transmitter aku pula habis battery so x banyak la aku menembak macro, yang lama aku berendam di sana bagi sejuk badan aku yang kepanasan 2 hari memancing hahaha... apa pon here da pix yang sempat aku ambek untuk outing kali ni.. enjoy da pix...

Mahua Waterfall - Infrared
Ni la kali pertama aku pergi ke kawasan ni untuk ambek angle dari sini.

Drop
My 1st shot macro of da day

Pearl
Gamba ni buat kepala lutut aku bergegar

Alone
My last shot macro of da day terus transmitter aku habis battery

Group Photo
Group Photo ( Infrared)

Aku saja nak buat group IR sebab kalau bukan IR sure aku bagi gamba itam putih hehehe bila IR ada la warna sket dan saja nak tembak sekali tu 'flare' hehehe..

To my friends yang outing kali ni Ak, Liza & Nooren, thanks bebanyak kerna meluangkan masa time sutik². Korang memang BEH!!!

6 comments:

  1. well, i learn a lot today.~ tq 2 da 3 of u. i still eager to compete ur Macro shots.hehehe. Sila tunjuk ajar:)

    ReplyDelete
  2. Angle gambar no.2 tu best la, cantik ni. & mau belajar macro juga lah hahaha..

    ReplyDelete
  3. AK : ok ba best kan macro siap sampai peluk pokok lagi hahaha.

    Nooren : beli macro lens lo hahaha

    ReplyDelete
  4. salam bro... sori nda dpt join... lupa nak inform aku balik tawau... papepun, nice pic...

    ReplyDelete
  5. Lawa betol compo n details 1st macro shot tu..payah payah sya mencari butiran air d hujung daun ni, haha tak terjumpa pon..alalala

    ReplyDelete
  6. i love d 4th pic fik. memang awe-inspiring! ;)

    ReplyDelete