Monday, September 3, 2012

It's been a long time...

Bismillahirahmannirahim

Yupe.. it's been a long time saya x update blog ni dan ambek gamba since sudah berumah tangga hehehe.

Alhamdulillah, sempena cuti merdeka ni ada kesempatan aku untuk menembak-nembak kembali hehehe. Da lama rasanya x menembak rasa "nyanyat" terus urang brunei cakap.

Apa pun aku ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin sekiranya sepanjang penulisan aku ni ada yang menyinggung, tersinggung dan bermacam-macam "ter" lagi yang x dapat perkatakan. Selain itu jua aku ingin mengucapkan MERDEKA MERDEKA MERDEKA... alhamdulillah da 55 tahun negara kita Malaysia merdeka. Biarlah lain fahaman politik, lain fahaman agama dan bangsa, apabila di sebut MALAYSIA kita seharusnya bersatu maka teguh la kita Insy'Allah dan  jangan sesekali bercerai akan roboh la negara kita nauzubillah.

Sewaktu cutinya merdeka ini, aku bersama isteri tercinta mengambil peluang ini untuk berehat yang jauh dari bandar.. dengan erti kata lain kami pergi ke kundasang, Sabah yang memang jauh di pendalam dan jauh dari kesesakan kehidupan bandar. Udara yang segar, atmosphere yang sejuk memang menjadi pilihan utama kebanyakan penduduk bandar untuk bercuti di sini.

Lets pix tell da story...
 
Miniature - Ke aslian Kundasang
(as i said - it's been a long time saya x ambek gamba miniature hehehe)
dengan udara yang bersih dan segar.. memang merupakan kawasan awet muda hahaha.

  
Dairy Farm - Erti kata lain... New Zealand di negeri Sabah. X dapat p New Zealand tengok lembu kat sana boleh la datang ke dairy farm kat sini. Dengan lembu yang bertompok hitam putih, menghasilkan susu yang segar dari ladang yang segar hehehe.  Remember jam 3pm masa pemprosesan pengambilan susu segar. Selama aku p sini aku belum lagi terfikir nak tengok proses pengambilan susu ni hehehe.

 It's been a long time saya x ambek gamba infrared aka IR. Gunung Kinabalu merupakan kebangaaan rakyat Sabah. Sepa orang sabah belum naik gunung kinabalu ini lagi? Adoi bikin malu saja hahaha. 

 Me wif isteri tersayang.

Masjid Bandaraya LIKAS bukan di kundasang ni hahaha. Singgah sebentar sebelum rumah terbuka saudara Farouk.

Aku rasa setakat ini saja la. Bukan x banyak menembak, banyak tu memang banyak tapi biarla untuk tatapan ku dan isteri ku sahaja hehehe. 

Sepatutnya kami bercuti hingga ke hujung minggu tapi apa kan daya isteri ku demam di sebabkan perubahan atmosphere di sana hehehe. Sujuk bangat dia cakap. Wassalam...

6 comments:

  1. Hehe...saya la tu salah seorang yg blom naik Kinabalu...hehe akhir tahun ni ya...(^_^)

    ReplyDelete
  2. back in action sudah ba dia... masih mantap lagi shoot tu terutamanya IR tu... semmat abisss... rajin2 lagi menembak bro...

    ReplyDelete
  3. norman : ya bro rindu rasanya x menembak ni hehehe

    ReplyDelete
  4. Cantik shots nya tu! The IR shot with Mt Kinabalu on the background, mantaplah. Kayu2 tu mcm pokok2 pine luar negara

    ReplyDelete
  5. De engineur : Thanks bro. Ya la bila nak rasa pemandangan sejuk macam luar negara, terpaksa la guna IR ni untuk rasa rasa bahangnya hehehe

    ReplyDelete