Monday, March 10, 2014

Collection : Droplet Photography

Bila berkata mengenai kamera, ramai di luarsana akan berhujah tentang jenis kamera yang mereka gunakan, fanatik brand akan memperjuangkan brand kamera yang di gunakan dan pelbagai lagi perdebatan yang akan di panjangkan sehingga tiada garis penamat.

Bagi aku pula, kamera yang terbaik ialah sebuah kamera yang dapat mengambil gambar di masa yang tepat. Bukan sekadar dapat mengambil gambar bayi, gambar pemandangan.. tetapi di saat-saat kamera itu dapat menangkap gambar yang kita sendiri pun tidak perasan akan masa tersebut. Sebagai contoh asap sebelum ia hilang ke udara dan juga titisan air.

Here some pix yang pernah aku ambil dalam droplet photography ni...

Droplet. Titisan air yang keluar dari paip air

Sphere. Pergerakan pertama di permukaan air yang terkena dari titisan air.

The Crown. Bulatan air menjadi pecah hasil daripada tekanan graviti.

Aku mengambil masa yang agak lama juga mempelajari teknik ni. Walaupun kurang sempurna tapi aku amat berpuas hati dengan hasil yang aku perolehi.



No comments:

Post a Comment