Sunday, August 23, 2009

Breathtaking

Dis week teda outing maklum la da start bulan puasa, so aku pun nak ucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan dan selamat berpuasa kepada seluruh umat Islam yang ada di muka bumi ini.

Seperti biasalah aku tak boleh biarkan kamera aku duduk diam kat dalam Dry-Box tu hehehe kesian aku nengok dia, enjin Shutter dia krem nanti kalau lama x ditekan hehehe... apa pon gurau saja mana la dia pandai krem kalau lama x ditekan, cuma aku saja x boleh nengok kamera aku tu duduk diam kat dalam Dry-Box tu hehehe.

Jadi aku pon ambil gamba la kawasan rumah (dalam bilik & luar bilik) aku sempena cuti hujung minggu ni. Seperti tajuknya Breathtaking kebanyakan gamba aku ambek membuatkan aku semput sebabnya menahan nafas lebih-lebih lagi la time posa ni pergh ..hehehe.. so here da pix yang boleh di share...

The Hawk Eye
Sebenarnya gambar ini adalah hasil dari asap ubat nyamuk,
pedih jua mata aku time tangkap gamba ni hehehe dan cara setupnya :-
- 2 speedlight kiri & kanan - transpaper + purple cover -softbox yang aku reka sendiri
aku bagi tajuk sebegitu sebab aku nengok bentuk asap tu macam
ada mata² hawk gitu hehehe....

Tears Of Life
Gamba ni aku ambek di belakang rumah aku.
Time ni aku guna diffuser yang baru aku ubahsuai sikit.
Why black & white?
orang kata gamba black & white
tu nampak lebih seksi hehehe...
(org kata bukan aku kata)
Settingnya :-
* macro lens * diffuser

Dan ini gamba terakhir aku ambek pada minggu ni dan saat ini la, kalau lepas ni aku x tau lagi hehehe.....

Titisan air hehehe.. ini time dia nak kumpul tenaga hehehe

Ini pula dia nak menitiskan air sudah..

Breathtaking
Inilah gamba yang betul mencabar sekali aku tangkap.
Banyak betul aku tembak titisan air ni, tapi akhirnya
aku berjaya juga menangkap detik dia menjadi titisan air
yang penuh hehehe...

Akhir sekali...Find patience in the breath of life.



2 comments:

  1. Setuju bangat dgn "Find patience in the breath of life"
    lelebey lg dalam bulan ramadhan ni....hehe

    Love to see da chronology of the waterdrop... especially da last pix... bulat bangat deh...welldone...(^_^)v

    ReplyDelete