Tuesday, November 22, 2011

Dynasty Hotel, Kuala Lumpur

Dynasty Hotel

Memandangkan sebelum ni nama hotel sebagai tajuk penginapan sewaktu mewakili negeri untuk kejohanan MAKSAK, so aku teruskan saja TAG tersebut sebagai tajuk kali ini dan masa akan datang sekiranya aku terpilih lagi untuk mewakili MAKSAK Sabah.

Dynasty Hotel, Kuala Lumpur menjadi tempat penginapan rasmi kejohanan MAKSAK ke-11 2011 dan Kuala Lumpur sebagai tuan rumah kali ini. Apa yang aku nak katakan di sini, secara keseluruhan pertandingan macam biasa memuaskan, bukan senang untuk menganjurkan sesuatu BIG EVENT tanpa persediaan yang rapi, kalau sedikit² kesulitan tu, boleh tutup sebelah mata org cakap. Yang aku suka medal pada kejohanan kali ini berlainan dari yang sebelum ini. Amat cantik dan unik. Dengan erti kata lain aku memang suka medal kali ni, medal sebelum² ni pun cantik jua cuma kali ni ada perbezaan sedikit... lebih² lagi aku lebih suka kumpul medal dari piala membuatkan aku teruja hahaha.

Dari segi penginapan pula, venue penginapan tidak sesuai aku rasa yang diletakan jauh dari tempat pertandingan. Walaupun sebelum ini ATM pernah menganjurkan tempat pertandingan yang sama iaitu di Ampang Point, tetapi mereka menjadikan De` Palma Hotel sebagai tempat penginapan rasmi kejohanan yang mana jauh dari tempat penginapan ke tempat kejohanan lebih kurang 500m saja, kalau dari office aku di SEDCO macam mau p API² saja jauhnya. Berbeza pula dengan Dynasty Hotel yang mana kami perlu menaiki bas untuk ke tempat kejohanan, dan RM14 sekiranya ingin menggunakan perkhidmatan taxi. Disebabkan penginapan inilah aku x sempat jalan² di sekitar KL hahaha.. nak beli barang pun x sempat sebab iadual perlawanan yang ketat dan nak bergerak pun susah kena tunggu bas d sediakan.

Here some pix yang aku dapat share sewaktu aku main MAKSAK 2011.. enjoy...


Pulau Gaya
Pulau Gaya - Aku nampak saja Pulau ini aku teringat saja terus perairan pantai Kota Kinabalu yang amat susah sekali dibersihkan.


Kota Kinabalu - Sabah
Kota Kinabalu - Good Bye KK hehehe... view for Steel Bird

MAS Airlines
Orang yang bertugas kali ni. Dis time ada pembaharuan... now ladies yang di depan bukan lagi lelaki seperti kebiasaan sebelum ni.

KLCC
Kuala Lumpur - View from my room at Dynasty Hotel. Bilik bernombor 2487.. wowowo tingkat 24 tow hehehe.

Twin Tower
Twin Tower - Finally i manage datang sini dan khas untuk ambil gambar ini saja hahaha. Without tripod just boost da ISO i finally can capture it hahaha. 7D really amaze me about the power of ISO.

Twin Tower
Twin Tower - aku berjaya mengambil gambar ni pada waktu malam dan yang penting sekali aku mempunyai gambar ini sendiri hasil dari ketikan aku hehehe.

So aku rasa setakat ini saja gamba yang boleh aku upload buat masa ni, nak upload lelebih kang bosan pulakkan. Apa pon tahniah buat kontinjen sabah kerana berjaya mendapat kedudukan ke-2 keseluruhan bagi katergori lelaki. Kita akan berjumpa tahun hadapan di Melaka sebagai tuan rumah 2012.

7 comments:

  1. TAHNIAH! medalnya tidak digambar? hehe..

    ReplyDelete
  2. Nooren : belum sampai ketangan aku lagi tu medal hahaha.

    ReplyDelete
  3. cayalah bro sbb upgrade 7D... papepun,pics twin tower mmg awesome!

    ReplyDelete
  4. yupe mmg awesome gamba twin tower tu hehe sorry ya, lambat hantar medalnya, apapun tahniah (^_^)v

    ReplyDelete
  5. awesome panoramic view from your room lah, bro! Teringin plak mo timbak dari sini

    ReplyDelete
  6. Liza : Thanks jua la tahniah jua pompuan ada no. jua kali ni.

    De engineur : Go go jangan x p bro cantik jua view dari hotel tu, cuma aku betul nak gambar dari Jelatek hehehe.

    ReplyDelete