Monday, January 26, 2009

Infra Red

Hari ni outting di Muzium Negeri Sabah. Lama sudah aku tak pergi muzium ni mungkin aku rasa last aku ke muzium ni sejak tingkatan 2. Banyak perubahan yang dapat dilihat di muzium ni. Tapi aku x masuklah dalam bangunan muzium tu sebab "no camera allowed" jadi aku turun bawah saja lo. Tema kali ni mengenai Infra Red (IR)iaitu pembiasan cahaya yang x dapat dilihat oleh mata kasar kita. Sebenarnya nak shot gambar menggunakan infra red ni agak cerewet sikit apa tidaknya "white balance" kena guna costume so kena shot 3 kali "Green" "Blue" "White" baru boleh menghasilkan effect "IR" yang cantik apabila menggunakan lens jenis infra red. Memandangkan aku tak ada lensa "IR" so terpaksa guna photoshop untuk menghasilkan "IR" walaupun hasilnya tidak setanding menggunakan lensa "IR" tapi cukup memuaskan hati ku dan untuk melepaskan gian untuk melihat hasil "IR".

No comments:

Post a Comment