Monday, February 24, 2014

Collection : Infrared Photography

In infrared photography, the film or image sensor used is sensitive to infrared light. The part of the spectrum used is referred to as near-infrared to distinguish it from far-infrared, which is the domain of thermal imagingWavelengths used for photography range from about 700 nm to about 900 nm. Ini yang di katakan oleh WIKI la.

Kalau dari olahan aku ni dengan bahasa pasarnya dan yang lebih mudah di faham, foto infra ni menghasilkan gambar yang luarbiasa dari segi warnanya. Tidak sama dan tidak boleh di hasilkan oleh kamera biasa yang tidak menggunakan "filter infra".

Aku pun da lama x pergi menembak ala ala IR ni. InsyaAllah aku kan mulakan aktiviti menembak IR ni x lama lagi. Here some pix yang dapat di kongsikan waktu menembak IR pada dulu kala hehehe.... 

  Inner Peace

Golden Hour

Masjid UMS

Straight Line

View from SEDCO
Kelihatan Anjung Senja dalam pembinaan dan Jambatan KK Times Square belum lagi dalam pembinaan.

My Love

Isteri aku adalah model aku yang success dalam aku mempelajari teknik menembak manusia dengan IR ini.

Apapun aktiviti IR ini akan aktif tidak lama lagi. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment