Thursday, April 23, 2009

Ice Lemon Tea

Cakap saja ice lemon tea... pergh minuman peberet aku tu hahaha.... inilah air yang menyejukkan badan aku selepas outting bersama member² aku di kg. kopungit yang terletak dekat sekolah maktab sabah. Dulu aku fikir kopungit ni luar kawasan Kota Kinabalu, rupa-rupanya andu ba dakat saja ngan sikul lama sia dulu di st.zack. hahaha biri-biri tol.

Outting kali ni kami buat di kg. Kopungit, perancangan yang secara tiba-tiba dan perancangan yang last minit bertukar lokasi dari signal-hill ke kg. kopungit. Semua idea ini diilhamkan oleh member aku AK, lagipun keadaan cuaca waktu tu x berapa menarik, pasal tu la aku rasa kami tukar tempat. Apa pon thanks to you bro sebab bawa aku ketempat ni, dan aku rasa rakan-rakan yang lain pon rasa seperti apa yang aku rasa.

Sampai sana saja aku mati kutu x tau nak shot apa walaupon landscape dari sana cantik tapi aku tak ada idea nak shot apa pada waktu itu.


Memandangkan aku mati kutu waktu itu, ini la gambar yang pertama sekali aku shot mengabungkan tiga gambar dan membentuk satu gambar panorama fotografi bandar Kota Kinabalu. Waktu itu aku cukup gembira sebab kelihatan matahari yang terang menyinari bandar Kota Kinabalu, tapi sinarannya tidak lama disebabkan awan tebal di ufuk timur. Apa pon aku tak boleh jadikan itu sebagai alasan untuk aku mendalami dunia fotografi ini.

Banyak-banyak gamba aku suka gamba dari rakan aku Maya dan Brenda, yang lain tu jangan kecik ati ah hahahaha... tapi memang aku suka tengok gamba Maya, cepat betul ko mahir ngan kamera ko tu Maya well done respek + tabik spring kat ko. N Brenda pergh memang luar dari minda aku kreativiti ko shot gamba tu, canteq bangat deh... mau berguru aku sama ko ni, suka aku tengok kreativiti yg ko buat.

This is our group photo hehehe.. berabis juga mau buat group photo ni mau 5 kali ka percubaan group photo ni hahaha... apa pon korang memang beh la.. sporting abis ni hahaha.. apa pon member aku Norman join kali ni, dia yang duduk sebelah aku baju hitam tu, dia la yang bernama Norman. Thanks bro for join us this time. Tapi yang peliknya dalam 5 shoot tu pose Maya semua sama dalam kelima-lima gamba tu hahaha... mesti nak tunjuk dia punya beg mahal kalik tu kan maya.

Behind the scene hahaha mungkin ayat ni yang paling sesuai sebelum kami balik. Kami ingin bermain lightning yang memang hancur habis waktu itu hahaha apa pon model kami macam biasalah si Nooren memang sporting abis ni, hahah respek + tabik spring jua kat ko hahaha..

kepada rakan-rakan yang keluar outing kali ni AK, Norman, Liza, Nooren, Maya n Brenda thanks for your guys time.

....korang memang beh............

where is our next destination? hahaha....

Lokasi : Kg. Kopungit, Kota Kinabalu, Sabah.

3 comments:

  1. apa yang mantapnya bro hehehe... ko ni cakap saja nak join tapi x join pon.

    ReplyDelete
  2. yup siyo,join la...kasi aramai tih...hehehe...

    ReplyDelete