Wednesday, April 15, 2009

Life is fun


Emmm... nak mulakan dari mana ya hahaha.. bukannya apa bila lihat gambar ni aku pun tak tau nak cakap macam mana sebab aku puas hati dengan hasil usaha aku sendiri dari pengubahsuaian filter yang dicipta sendiri dan bila dapat keputusannya begini... aku pun tak tau nak cakap apa, yang aku tau aku puas hati hehehe... biarpun masih ada sedikit kelemahan akan aku cuba perbaikinya...

selepas itu aku pun bermain² kamera aku didalam bilik tido aku, nama teknik ni aku pun tak tau tapi ada yang menyebutnya sebagai "light grifitti" so aku pun panggillah teknik ni sebagai light grfitti, kalau salah tolong betulkan ya. but tis time aku buka la filter aku tu nanti ada reflect ataupun di sebut dalam bahasa photog ni sebagai ghost. teknik light grifitti ni mudah saja, yang penting sekali kreativiti dan imiginasi kita sendiri untuk menghasilkan kreativiti atau pun arts yang ingin kita persembahkan dengan menggunakan setting kamera mode 'M' (manual), 'MF' (manual focus), 'TV' shutter speed 10 sec - bulb mengikut citarasa kita sendiri & paling penting tripod untuk letak kamera kita serta lampu ataupun benda-benda yang mengeluarkan cahaya sebagai pen kita untuk menghasilkan kreativiti dan arts yang sudah lama terpendam tu hehehe.

Gamba di atas tu ialah percubaan pertama aku, sebenarnya aku nak lukis Stitch tapi tak reti sangat sebab aku ni bukanlah seorang pelukis hehehe. maka jadilah gamba ni ala² apa pon aku tak tau nak namakannya. Sebelah ni pula aku nak lukis muka katun tapi seperti aku katakan tadi aku bukannya seorang pelukis maka itu la hasilnya hehehe... inilah bila tiada benda nak dibuat ada² saja nak di teroka pasal kamera tu. kalau bagi dia duduk terperap dalam drybox aku saja kesian aku nengok.


Dan ini la lukisan aku terakhir... ada muka dia serupa macam smilie yang say bye-bye ka? hahaha.. kalau aku nak ulang ayat aku takut jemu pula, tapi biarlah hahaha memang aku tiada gaya seorang pelukis....

No comments:

Post a Comment